Azt edd, amit kvnsz!

Milyen magtl rtetd. Milyen egyszer. Milyen termszetes.
s mgis, mennyi frusztrci, mennyi rossz beidegzds, mennyi termszetellenes mohsg kapcsoldik az evshez. Figyelni s megrteni a test jelzseit egy kszsg, amit neknk kell kifejlesztennk magunkban ahhoz, hogy az megfelelen mkdjk.

Kora gyermekkorunktl kezdve elnyomtk bennnk azt a bels rzkenysget, ami segthetne a megfelel tel kivlasztsban. Mr rg nem tudjuk, mikor kvn valamit a test, s mikor kveteldzik bennnk valamifle moh, alattomos ksztets. Hiszen senki sem gondolja komolyan, hogy a csokoldt, a kvt vagy a sznsavas dtitalokat a test egszsges mkdse ignyli. Ezek a vgyak bizony mshonnan erednek, s tbbnyire sokkal ersebb rzetek, mint a friss zldsg utni vgy vagy a gabonra val hsg.

Mennyi stimullszert gyrtanak a vilgon, hogy elnyomjk a test tiltakozsnak hangjt tkezs utn, a tl kiads, zsros, viszont leterben szegny tpllkkal szemben! Hnyszor jutalmazzuk a gyerekeket dessggel, amivel egyre erstjk bennk azt a meggyzdst, hogy a cukor a legfbb j! s hnyszor knyszertjk a tiltakoz gyereket, hogy megegye az ltalunk tpllnak tlt teleket, tekintet nlkl arra, hogy mibl mennyit kvnna!
Nem lltjuk, hogy a szlnek knny dolga van. s nem kell, hogy mindig a gyerek akarata rvnyesljn.
Azonban j, ha tudatostjuk magunkban, mennyi olyan frusztrci, beidegzds s rossz szoks keletkezett gy bennnk, amelyeket ma szemlyisgnk szerves rsznek tekintnk, vagy szervezetnk termszetes reakcijaknt lnk meg. Ahhoz, hogy valban rtelmezni tudjuk a szervezet zeneteit, testileg s lelkileg meg kell tisztulnunk a felgylemlett mreganyagoktl s beidegzdsektl.
A test megtiszttsra szmtalan eszkzt ismernk: rendszeressg, mrtkletessg, az egszsgtelen telek s tkezsi szoksok fokozatos elhagysa, dita, esetleg bjt, klnbz tiszttkrk.
Az els idszakban kellemetlen mellkhatsok jelentkezhetnek, hiszen a mrgeknek el kell tvozniuk. Ez olyan jelensgekkel jrhat, mint fradkonysg, fejfjs, izomfjdalmak, brszrazsg. A test kvetelheti azokat az anyagokat, amelyekhez hossz vek alatt szokott hozz: a kvt, nikotint vagy cukrot, s ezek megvonsa jellemz elvonsi tnetekkel jr.

Ez az idszak azonban hamar elmlik, s megtapasztaljuk, mennyi rmt szerezhet a tudatosabb tpllkozs. Kzrzetnk javul, energiaszintnk megn, kevesebb alvsra lesz szksgnk, n a munkabrsunk, kiegyenslyozottabbak s kedvesebbek lesznk. Lelki fejldsnk alapjait teremtettk meg ezzel, gy a test nem nyg lesz, amit cipelnk magunkkal valamifle szellemi tkletessg fel haladva, hanem szmtalan tiszta, rmteli lmny forrsa.
Lelki tisztulsunk is elindul ezzel prhuzamosan, hiszen test s llek nem vlaszthatk el egymstl. Azltal, hogy elkezdjk figyelni a testnkben zajl vltozsokat, n a testtudatunk, rzkenysgnk. A befel figyels elsajttsa pedig elengedhetetlen ha meg szeretnnk rteni a bennnk dolgoz ksztetsek, vgyak s flelmek kusza halmazt, amit egnak hvunk. Hamar belthatjuk, hogy egy rossz beidegzds elhagysval nem lesznk kevesebbek, nem sorvad el szemlyisgnk, nem vesztjk el nmagunkat. St, mintha tbbek, jobbak, egszebbek lennnk.
Megtapasztalhatjuk, hogy az eg egyes rszeinek a tudatostsval egyre kzelebb kerlnk valamihez, amit "Felsbb n"-knt lnk meg. Ahogy bontjuk le a szlakat errl az eg-gombolyagrl, gy rezzk, mintha slyokat tennnk le. Az nmegvalsts taln nem is ll msbl, mint hogy felszabadtjuk valdi nmagunkat kisszer korltaink all.
Lassan egy j, szebb vilgra brednk, amelyben rend s rtelem van, s ami a legfontosabb: szeretet.
|